Вт, 17.06.2025, 17:13
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 22
Статистика

Онлайн всього: 6
Гостей: 6
Користувачів: 0
La Strada
Національна гаряча лінія
Вхід на сайт
Пошук
Гаряча лінія
Друзі сайту
Головна » Файли » Поради педагогам

Робота з учнями при заниженій самооцінці
13.01.2019, 11:09

Прийоми створення ситуації успіху.

"Емоційне погладжування".

Учитель з легкістю роздає компліменти. На уроці багато разів говорить: "Молодець", "розумниця", "я пишаюся вами!".

«Холодний душ»

Ахіллесова п'ята деяких здібних учів - швидке звикання до успіху, перетворення впевненості в самовпевненість. Учителю не слід поспішати з поліпшенням оцінок, він не тільки не "поливає бальзамом" зачеплене самолюбство, але й трохи "підсипає солі" (за А.С.Макаренком)

«Навмисна помилка»

Прийом «навмисна помилка» можна застосовувати з урахуванням віку, тільки на відомому учням матеріалі.

«Еврика»

Створення умов, при яких дитина, виконуючи навчальне завдання, несподівано для себе прийшла би до висновку, що розкриває невідомі для неї раніше можливості. Заслуга вчителя полягає в тому, щоб не тільки помітити це особисте відкриття, але і всіляко підтримати дитину, поставити перед ним нові, більш серйозні завдання, надихнути на їх рішення.

«Ескалатор»

Учитель веде вихованця поступально вгору, піднімаючись з ним по східцях знань, психологічного самовизначення, набуття віри в себе і оточуючих.

«Шанс»

Підготовлені педагогічні ситуації, при яких дитина отримує можливість несподівано розкрити для самого себе власні можливості. Подібні ситуації вчитель може і не готувати спеціально, але він цей момент не упустить, зуміє його матеріалізувати.

«Співпереживання»

Цей прийом звернення до почуттів учня можна застосовувати в тому випадку, коли є надія, що щире звернення вчителя до кращих почуттів дітей отримає розуміння.

«Зліт»

Головна роль відведена вчителеві. Інтелектуальний потенціал є у кожного учня, варто знайти спосіб запалити цей заряд, перетворити в ланцюгову реакцію.

В кінцевому підсумку формується віра в себе.

«Йди за нами»

Сенс в тому, щоб розбудити сплячу думку учня, дати йому можливість знайти радість визнання в собі інтелектуальних сил, реакція оточуючих буде служити для нього одночасно і сигналом пробудження, і

стимулом пізнання, і результатом зусиль

«Обмін ролями»

Обмін ролями дає можливість висвітлити прихований досі потенціал інтелектуальних емоційно-вольових можливостей учнів. Ділова гра перетворюється в специфічний прийом створення ситуації успіху.

«Зараження»

У разі, якщо успіх окремого школяра стане стимулом для успіху інших, переросте в успіх багатьох, а усвідомлення цього успіху викличе радість всіх. Важливо, щоб в досягненнях учня навколишні бачили

Результати і своєї праці, а сама дитина розуміла, що його радість - це радість підтримки, радість стану «свого серед своїх».

«Відстрочена відмітка»

Відмітка виставляється лише тоді, коли дитина заслуговує або позитивну, або підвищену позначку. Не слід при цьому плутати з оцінкою! Відмітка - зафіксована оцінка. Оцінка може бути різною, вона

потрібна завжди і обов'язково. А відмітка лише тоді, коли вона говорить про рух вперед, про досягнення дитини. Не слід поспішати з поганими відмітками, дитині потрібно дати шанс!

«Інтелектуальна інверсія»

Відбувається безперервний процес взаємозбагачення знаннями. схематично його можна представити так: учитель отримує знання, передає їх учням, а ті, в свою чергу, накопичивши певний запас і здатність самостійно їх здобувати, збагачують інтелектуальний фонд педагога

"Сповідь" або "Коли вчитель плаче"

Цей прийом можна застосовувати в тих випадках, коли є надія, що щире звернення вчителя до кращих почуттів дітей отримає розуміння. Як його застосовувати - справа техніки досвіду, інтуїції

і культури педагога. Тут треба все точно прорахувати, правильно спрогнозувати можливі реакції.

«Невтручання»

Максимальне надання самостійності у вирішенні проблеми.

«Анонсування»

Спершу треба обговорити з учнем, що йому потрібно буде зробити, провести мов би репетицію майбутньої події, «невпевненим» така попередня підготовка створить психологічну установку на можливий успіх, дасть упевненість у своїх власних силах.

"Гидке каченя"

Прийом для "зневірених" учнів, важливо вчасно побачити їхні позитивні якості, створити всі можливі умови для тих, кому так необхідно, щоб хтось повірив у них, допоміг удосконалитися.

"Емоційне заохочення"

Сенс прийому у тому, щоб вселити в дитину віру в себе, похвалити за будь-що, навіть незначне; усмішкою, поглядом дати зрозуміти учню, що серце, душа вчителя розкриті для нього.

«Емоційне блокування»

Обмеження розгортання образи, розчарування, утрати віри у власні сили. Треба допомогти учневі пересилити свою невдачу, знайти її причину, переорієнтувати його з песимістичної оцінки подій на оптимістичну.

«Створення ситуації змагань»

Завдання педагога — виявлення гідного «суперника» й утримання ситуації інтелектуально-творчого змагання під педагогічним контролем.

 

 

Правила, що забезпечують ситуацію успіху.

  • не карати негативною оцінкою, грубої критикою на адресу учня;
  • підбадьорювати за найменший успіх, схвалювати за найменшу перемогу в змаганні з самим собою або іншими учнями, за допомогу іншим, щоб радість перемоги була моральної.
  • своєчасно відзначити успіхи і досягнення учнів у всіх видах діяльності. Особливо важливо робити це публічно, щоб всі знали про заохочення саме даного учня.
  • використовувати на певному етапі навчання більш диференційовану систему оцінок: заохочувальна оцінка за старання, за зусилля, старанність, за несподівану, хоча і слабку відповідь учня, і оцінки за якість результату.
  • застосовувати на уроках завдання, які передбачають змагальність, розвиваючі кмітливість і здогадку, що містять творчі елементи. Адже учень, навіть якщо не володіє вираженими здібностями, можливо, добре малює, швидко рахує і т д.
Категорія: Поради педагогам | Додав: kodria | Теги: самооцінка, поради психолога, поради педагогам
Переглядів: 151 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar