Вт, 17.06.2025, 17:04
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 22
Статистика

Онлайн всього: 6
Гостей: 6
Користувачів: 0
La Strada
Національна гаряча лінія
Вхід на сайт
Пошук
Гаряча лінія
Друзі сайту
Головна » Файли » Консультаційна робота

основні принципи консультування
21.12.2016, 09:51

Для того, щоб консультування було ефективним слід дотримуватись таких основних принципів:

  1. Принцип добровільності.

Важливо, щоб консультація будувалась на добровільних засадах. Значно ефективнішими будуть результати консультування у випадку, коли ініціатива належить клієнтові. Самостійне звернення до психолога свідчить про те, що клієнт усвідомлює наявність проблеми і мотивований на її вирішення.

  1. Принцип конфіденційності.

Практичний психолог освітнього навчального закладу відрізняється від психолога-консультанта позашкільного психологічного центру насамперед своїм місцем у структурі шкільних відносин: він є членом педагогічного колективу, у якому всі добре знають один одного, батьки та учні постійно спілкуються між собою. Тому шкільний психолог повинен бути пильним та обережним щодо “утікання інформації”. Інтимно-особистісні подробиці, які обговорюються під час консультації, повинні бути відомі тільки психологу і клієнту. Неприпустимо обговорення проблем своїх клієнтів будь з ким із працівників школи, з батьками чи учнями. Порушення принципу конфіденційності призведе до того, що кількість бажаючих проконсультуватися значно зменшиться, або таких зовсім не буде.

  1. Принцип нейтральності.

Необхідність вироблення нейтрального ставлення до клієнта та його проблеми зумовлена тим, що під час консультації психолог повинен зрозуміти, прийняти та відчути позиції всіх учасників життєвої проблемної ситуації, при цьому бути об’єктивним і не бути для одних суддею, а для інших захисником. Треба створити такі умови, щоб учасники проблемної ситуації зуміли самі вирішити існуючі труднощі, домовились між собою, зрозуміли один одного.

  1.  Принцип персоніфікованості.

Форма консультативної бесіди, її тривалість, манера психолога підтримувати розмову, вироблені рекомендації – всі ці компоненти психологічного консультування в першу чергу залежать від клієнта. Консультативний процес повинен бути максимально наближеним до клієнта, спрямований на вирішення його проблеми. Отже центром консультативного процесу є клієнт та його проблема.

  1. Принцип професіоналізму.

Цей принцип застосовується у таких консультативних ситуаціях:

  1. У випадках обов’язкового консультування - коли життєва ситуація, в якій знаходиться учень, стає для нього небезпечною та загрозливою; коли після проведення діагностичного обстеження  у учня виявлені спеціальні здібності або особливості, про які не знають дорослі і це негативно впливає на його розвиток;
  2. У випадках, коли клієнт наполегливо відмовляється від консультації;
  3. У випадках неможливості вирішення проблеми психологічними засобами:  практичний психолог повинен усвідомлювати, що він не чарівник, який може подолати будь-які труднощі. Є багато ситуацій, які відзначаються несприятливим прогнозом, тому необхідно адекватно формулювати психологічну задачу і не створювати у клієнта ілюзій відносно власної всемогутності. Інколи необхідно пояснювати клієнту, що є такі психологічні особливості, які не піддаються психокорекції і повинні вирішуватись іншим шляхом. Слід переорієнтувати запит клієнта в площину можливого та реального вирішення проблеми.
  1. Принцип співробітництва.

Слід пам’ятати, що ефективне консультування – це процес, який виконується разом з клієнтом, а не замість клієнта.

Категорія: Консультаційна робота | Додав: kodria | Теги: принципи консультування, консультація
Переглядів: 186 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar